Balterio

Balterio | Online enquête

Balterio, een divisie van Spanolux N.V., is een belangrijke internationale laminaatproducent die exporteert naar 85 verschillende landen.

 

Erkend reclamebureau Mental Squint ontwikkelt een online enquête op vraag van Balterio.

 

Vraag

Balterio had een schitterend idee. Ze wilden enthousiaste klanten vinden om hen te helpen om potentiële klanten te overtuigen. Maar hoe begin je aan zoiets?

 

Plan

De eerste stap die Balterio zet, is meteen een schot in de roos. Ze trekken naar Mental Squint en vragen om een online enquête op te stellen. Een uitstekend plan. Want met het gemak waarmee je een Balterio-vloer legt, maakt Mental Squint een enquête op maat. Via die vraagstelling zouden klanten geselecteerd worden, die willen getuigen in een filmpje op de website.

 

Aanpak

De doelgroep voor de enquête zijn klanten die op de website van Balterio een verdeler hebben opgezocht. Mental Squint werkt een heldere e-folder uit. Daarin is te lezen dat Balterio op zoek is naar tevreden klanten die bereid zijn op de website te getuigen over hun ervaring met Balterio. Wie ondertussen een laminaatvloer heeft aangekocht, kan de enquête invullen. Na een aantal selectierondes kiest Balterio de winnende gezinnen, die het best passen bij de merkidentiteit.

 

Resultaat

Aan de hand van de ingevulde enquêtes selecteert Balterio 3 gezinnen. Hun persoonlijke verhaal staat nu samen met professionele foto’s van hun interieur en een interview op de website van Balterio. De video’s met de interviews bestaan in drie talen en zijn ondertiteld.

 

De meerwaarde van Mental Squint?

Mental Squint tekent voor de online enquête op maat, in meerdere talen. Na de briefing van Balterio, schieten we meteen uit de startblokken. We beginnen met het opstellen en testen van een lijst vragen. Het streefdoel is om de enquête zo ‘to-the-point’ mogelijk te houden: een minimum aan vragen voor een maximum aan data. Net zoals voor de andere enquêtes die we uitwerken, zorgden we ook hier voor een stijlvolle vormgeving en perfecte programmatie. Balterio kon zelf alle antwoorden opvragen via Excel. Mental Squint maakte een vlot leesbaar verslag met de samenvatting van de antwoorden.

 

Ook interesse in een mooie, gebruiksvriendelijke online enquête voor een markt- of klantenonderzoek? Contacteer ons voor een voorstel volgens uw wensen.

 

Ondernemen is communiceren.
Communicatiestrategie is het plan met als doel uw ondernemening werk te geven.
Waar, wanneer en hoe communiceert u over uw merk en uw bedrijf?
Lees meer.



  • 211212141902 Balterio onlineEnquete
  • Balterio onlineEnquete02
  • Balterio onlineEnquete03
  • Balterio onlineEnquete04


VOLG ONS