La Galterie is een nieuwbouwproject met nieuw afgewerkte studentenkoten in Doornik.

 

Communicatie rond de verhuur van nieuwe studentenkoten is minder eenvoudig dan het lijkt. De kamers zijn nog niet ingericht, er is geen beeldmateriaal, geen getuigenissen, geen mond-aan-mond reclame … Als content creators met jarenlange ervaring  in een 360° communicatie-aanpak, ontwikkelt Mental Squint aantrekkelijke en duidelijke communicatie om de allereerste verhuurfase succesvol te laten verlopen.

 

Daarbij richten we ons op twee doelgroepen. Niet alleen de studenten, ook de ouders moeten doorgaans overtuigd worden. Bij het uittekenen van de strategie hanteren we de principes van inbound marketing: aanwezig zijn waar klanten zoeken op het moment dat het voor hen past. Daarom organiseren we een doorgedreven online campagne met de ontwikkeling van een responsive en mobile-friendly website (NL / FR) als landingsplatform en advertenties op immosites, studentenplatformen, Facebook en Google Adwords.

 

De campagne heeft onmiddellijk impact. De advertentie wordt druk gedeeld op Facebook en de reacties stromen binnen. Amper drie maand na opstart zijn alle 30 kamers verhuurd!

 

 Om de verkopers onnodige telefoontjes te besparen organiseren we ook nog de afsluitcommunicatie. We kondigen trots een 'full house' aan op alle communicatieplatformen en wensen de studenten een geslaagd academiejaar toe.



  • lagalterie-website.jpg


VOLG ONS