Wat is belangrijk bij online communicatie?
( 14/10/2016 )

Sta je voor een gesloten deur bij de bakker. Dan ga je toch gewoon naar een andere. Niet?

 

Deze eenvoudige manier van denken is ook online van toepassing. Twee aspecten die ervoor zorgen dat klanten voor jouw bedrijf kiezen, en niet die van een concurrent, namelijk het belang van gevonden worden en beleving.

 

Zonder bezoekers geen mogelijkheid om te boeien en te informeren. Er dus voor zorgen dat je via zoekopdrachten gevonden wordt. Ten alle tijde. Ook wanneer je bedrijf de extra aandacht even niet nodig heeft.

 

Hoe creëer je beleving?

Beleving zit in de eerste plaats in de manier waarop je je inhoud aankleedt en uitstalt, je content. Gebruik beelden en woorden die je doelgroep ook gebruikt. Maar geef ook aandacht aan de gebruiksvriendelijkheid van je website. Tip: probeer je website eens te gebruiken zoals je bezoeker. Vind je de informatie die je zoekt makkelijk terug. Via een fijne beleving maak je hen oprecht geïnteresseerd. Oprecht geïnteresseerden worden prospecten en prospecten worden uiteindelijk klanten. Maak van tevreden klanten ambassadeurs en laat je bedrijf of merk zo verder groeien.

 

Zorg dat je website mooi, aantrekkelijk en gebruiksvriendelijke blijft en zorg voor een positieve uitstraling van je bedrijf en producten.

 

Stuur constant bij!

 

Dankzij statistieken, conversietracking en automatisatie kan iedere klik gemeten worden. Ideaal dus om bij te sturen en te optimaliseren zodat je website interessant blijft voor de doelgroep. Wat 5 jaar geleden leuk en tof was is dat vandaag niet meer. En wat vandaag hot en hip is is volgend jaar waarschijnlijk alweer old school. Alles gaat razendsnel. Om nieuwe leads te genereren is blijven communiceren en er voor zorgen dat je voortdurend online gevonden wordt een must. Een oprecht geïnteresseerde die jou niet vindt is een gemiste kans. Te vergelijken met iemand die voor een gesloten deur bij de bakker staat. Die gaat toch gewoon naar een andere bakker.

 

Budgetten

Als we spreken over constant online aanwezig zijn, dan denk je meteen aan grote budgetten. Dat is niet het geval. Online kan je je budget en doelpubliek heel specifiek zelf bepalen. Een budget per click, per vertoning of voor een bepaalde looptijd … alles is mogelijk.

 

Bovendien kan je veel specifieker targetten op regio, leeftijd, zoekacties, enz., waardoor je heel efficiënt en budgetvriendelijk kan adverteren naar een bepaalde doelgroep. Zeker als je vergelijkt met wat advertentieruimte in print kost. En dan weet je nog niet of de persoon die de advertentie leest wel effectief geïnteresseerd is. Vaak zien ze de advertentie toevallig omdat ze interesse hebben in het magazine. Dus waarschijnlijk een minder waardevolle vertoning dan iemand die jou online vindt na een bewuste zoekopdracht. Via print heb je dus meerdere publicaties, verspreid over verschillende magazines en in tijd, nodig. 

 

Waar print en drukwerk wel meteen raak schieten is de beleving. Niets gaat boven een toffe direct mailing en een advertentie die je doet dromen of lachen. Dus volledig wegdenken kunnen we offline communicatie zeker niet. Zorg voor een goed uitgebalanceerd mediaplan voor uw on- en offline communicatie.

 

Kleinhandelaar of eenmanszaak

Online communicatie is zeker even belangrijk voor een kleinhandelaar of eenmanszaak. Het is een extra kanaal om verkoop te genereren. Maar - en dat vinden wij misschien nog belangrijker omdat de concurrentie van webwinkels te groot is - het is ook een kanaal waar de mensen jou beter kunnen leren kennen en waar je kan uitpakken - lees: stoefen - met jouw passie.

 

En een professionele website hoeft niet duur te zijn. Bekijk onze LINKONLINE websites.

Maar ook via social media campagnes kan heel wat. Ook daarin geven wij advies. Heb je communicatie-advies van echte communicatieprofessionals nodig? Pick us ;)

Je kan daarvoor trouwens gebruik maken van de KMO-portefeuille. Mental Squint is erkend verdeler van de KMO-portefeuille. Ontdek hier alle info!

 

 

>> Wil je ons leren kennen? Brainstormen? Wij luisteren en denken graag mee.

Contacteer ons voor meer informatie!

 

 


VOLG ONS