20 maart - Wereldverteldag
Communiceren is… je verhaal vertellen
( 16/03/2017 )

Elk jaar wordt op 20 maart de World Storytelling Day of Wereldverteldag georganiseerd. Een dag waarop mensen wereldwijd samenkomen om verhalen te vertellen en naar elkaar te luisteren.

 

Ook in communicatie is verhalen vertellen belangrijk. Steeds meer zijn consumenten op zoek naar het verhaal achter een bedrijf of ondernemer. Ze hechten niet alleen belang aan de producten of diensten, de prijs en kwaliteit, maar ook de mens(en) en visie erachter. Wie authenticiteit uitstraalt, komt automatisch betrouwbaar over.

 

Daarom is het als bedrijf of ondernemer belangrijk om je eigen verhaal te vertellen. Oprechte communicatie over wie je bent, wat je doet en waarom je het zo doet. Zo voeg je vertrouwen toe aan je producten en diensten en bouw je een relatie op met klanten en prospecten.

Verhalen vertellen - Contentmarketing

Klanten en prospecten zijn niet enkel geïnteresseerd in jouw persoonlijk verhaal en de geschiedenis van het bedrijf, maar ook in je visie, mening over relevante onderwerpen uit de sector, de mensen achter de onderneming, enz.  Daarom is het interessant om een contentmarketingplan op te stellen. Daarin leg je vast over welke onderwerpen je wil communiceren en welke content je via welke kanalen gaat verspreiden (website, sociale media, brochures, magazine, nieuwsbrief ...). 

Kom je verhaal aan ons vertellen!

We merken dat veel ondernemers en bedrijven het moeilijk vinden of geen tijd kunnen vrijmaken om hun verhaal en visie neer te schrijven.

 

Daarom nodigen we je graag uit om je verhaal aan ons te komen vertellen. We vertalen je verhaal naar krachtige, doeltreffende communicatie en bekijken samen je communicatiestrategie om na te gaan hoe we je boodschap het best kunnen verspreiden naar je klanten, prospecten en doelgroepen.

 

Maak een afspraak via 051/694645 of info@msq.be. We maken graag tijd om te luisteren naar je verhaal.


VOLG ONS